7 stappen om jouw uitzendbureau naar een hoger niveau te tillen

Gepubliceerd door Thieu Boks op

7 stappen om jouw uitzendbureau naar een hoger niveau te tillen

Het blijven groeien van je bedrijf is iets waar je als uitzendbureau constant mee bezig bent. Dit wil je natuurlijk zo goed en efficiënt mogelijk doen. In deze blog lees je meer over de 7 stappen die jou hiermee kunnen helpen.

1. Zorg voor een goed imago van jouw uitzendbureau

Mensen kiezen tegenwoordig een baan niet alleen maar meer uit op de vacature, maar ook op het bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je bezig bent met jouw werkgeversimago. Een positief imago kan helpen om jouw uitzendbureau op te laten vallen. Maar dat is niet het enige waar een positief werkgeversimago belangrijk voor is. Dit helpt ook met zowel het werven van nieuw personeel als het behouden van jouw huidige werknemers. Mensen werken graag bij een organisatie die goed bekend staat.

2. Breng werving en selectie online

Een online recruitment strategie zorgt voor een goede controle van jouw wervingsproces. Digitalisering is een groot onderdeel van elke organisatie. Het inzetten van technologieën bij recruitment kan een groot concurrentievoordeel opleveren. Daarnaast geeft een online recruitment strategie ook meer controle over het wervingsproces.

3. Zorg voor een goede onboarding voor de werknemers

Voor een goed werkproces en resultaat is het belangrijk dat jouw nieuwe werknemers verbinding voelen bij jouw organisatie en de inlener. Naast een goed werkgeversimago helpt een goede onboarding hier ook bij. Een goede onboarding geeft de nieuwe werknemer een positieve start. Zorg dat je goed contact hebt met de inlener over de onboarding zodat ook jij weet dat dit goed geregeld is. Je kan hier zelf ook nog een steentje aan bijdragen door een pre-onboarding te doen met de werknemer. Zo start de werknemer niet alleen positief bij de inlener maar ook bij jouw uitzendbureau.

4. Persoonlijke ontwikkeling medewerkers

Het is belangrijk dat de medewerkers de kans krijgen om zich persoonlijk te ontwikkelen. Hierin zullen ze opties hebben bij de inlener, maar ook jij als uitzendbureau kan hierin van waarde zijn. Blijf goed met de werknemer in gesprek zodat de werknemer het werk met overtuiging kan blijven uitvoeren en zich gewaardeerd voelt.

5. Het belonen van medewerkers

Een terugkerend thema is dat het belangrijk is dat jouw werknemers zich gewaardeerd voelen. Iets wat hier enorm mee kan helpen is het belonen van jouw medewerkers. Een goede beloning helpt daarbij ook met de productiviteit en prestaties. Je kan hier onderscheid in maken in de vorm van een persoonlijke beloning tot een bijzondere beloning. Een persoonlijke beloning kan beginnen van een schouderklopje tot een compliment. Een bijzondere beloning kan zijn een verjaardagskaart, kerstpakket of een zomerpresentje.

6. Retentie van medewerkers

Naast het werven van werknemers is de tweede stap het behouden. Het meest waardevolle bezit van je bedrijf zijn de werknemers. Het behouden van de werknemers is dan ook erg belangrijk. Om dit te doen heb je inzicht nodig in de retentie van de medewerkers. Zo weet je welke dingen je goed doet en waar je nog een inhaalslag kan maken.

7.Een goede backoffice inzetten

Je bent natuurlijk graag zoveel mogelijk bezig met jouw core business: het plaatsen van zoveel mogelijk werknemers. Daarnaast is het belangrijk dat ook jouw backoffice goed geregeld is. Dit kun je natuurlijk zelf doen, maar je kunt de backoffice ook uitbesteden. De juiste backoffice partij ontzorgt jou volledig. Dit scheelt veel tijd!

Wil je meer weten en lees je graag onze tips en tricks? Vraag dan nu hier onze gratis whitepaper aan! Met een paar eenvoudige klikken ontvang je deze snel in jouw mail.

Wil je meer weten en lees je graag onze tips en tricks? Vraag dan nu hier onze gratis whitepaper aan!

Met een paar eenvoudige klikken ontvang je deze snel in jouw mail.

whitepaper