
Het vinden van het juiste backoffice bureau
In onze vorige blog las je over de eerste stap van het zoeken van het juiste backoffice bureau door jouw behoeftes als intermediair te bepalen. Vandaag nemen we je mee in de vervolgstap: de oriëntatie fase. Nu jij jouw behoeftes in kaart hebt gebracht kan jij je gaan oriënteren op de markt. In deze blog nemen wij je mee hoe je dat het beste kan doen.
Het inzetten van jouw netwerk
Een hele goede en ook veel gebruikte optie is het inzetten van jouw netwerk. Om een geschikt backoffice bureau te vinden kan je heel goed in jouw netwerk rondvragen naar aanbevelingen. Wie uit jouw netwerk besteedt zijn of haar backoffice uit, hoe zijn de resultaten en hoe tevreden is jouw netwerk over de dienstverlening? Vergeet vooral niet te vragen wat het precies is dat jouw netwerk goed bevalt aan de dienstverlening en wat zij nog aan aandachtspunten zien in de betreffende partij. Zo kan jij voor jezelf besluiten of dit aansluit op jouw behoeftes en of die aandachtspunten voor jou een dealbreker zijn of niet.
Maak gebruik van reviews en ervaringen
Een andere manier om een backoffice bureau te vinden die bij jou past is door reviews te lezen. Door online (bijvoorbeeld via Google, LinkedIn, Facebook en de website van de desbetreffende partijen) reviews/ervaringen te lezen en met elkaar te vergelijken kan je een beter beeld vormen van de verschillende bureaus. Houdt er hierbij wel rekening mee dat je de personen / partijen die de reviews geven niet kent. Je gaat hierbij dus wel af op het oordeel van een onbekende. Hierbij speelt kwantiteit een rol. Lees je een review van iemand die ontevreden of juist erg tevreden is, kijk dan goed of er meer mensen zijn die hetzelfde zeggen of dat dit een op zichzelf staand geval is.
Online onderzoek naar backoffice bureau
Ook belangrijk voor het vinden van een goed backoffice bureau is het zelf doen van online research. Waarin onderscheid het backoffice bureau zich van de rest? Eén van de voordelen hiervan is dat jouw eigen research meer opties biedt om met mogelijk geschikte partijen in aanmerking te komen. Wel is het hierbij lastig om te vergelijken welk backoffice bureau echt aansluit op jouw behoeften. Hoe achter de schermen de dienstverlening en het contact eruit ziet kan je hier niet altijd opmaken. Daarom is het belangrijk om ook in deze research reviews en ervaringen mee te nemen.
Door online research te doen kan je onderzoeken of het backoffice bureau niet betrokken is bij rechtszaken of claims die nadelig zijn. Deze stap is misschien een onderdeel waar je niet altijd gelijk aan denkt, maar het kan nooit kwaad om dit extra te controleren.
Backoffice bureaus vergelijken
Als je deze stappen hebt doorlopen kan het zijn dat je meerdere backoffice bureaus hebt gevonden die jou aanspreken. Hoe breng je deze keuze dan vervolgens terug tot één partij? Het is hierbij aan te raden om een lijst op te stellen met drie tot maximaal vijf partijen die je nader wil onderzoeken. Je kan de verschillende partijen daarbij naast elkaar zetten in bijvoorbeeld Excel, en een pro’s en cons lijstje maken per backoffice bureau.

Kort samengevat
Dus welke methodes kan je nu het beste gebruiken om je goed te oriënteren op de markt? We sommen ze nog even kort voor je op:
- Vraag jouw netwerk met welk backoffice bureau zij samenwerken en waarom.
- Lees verschillende reviews om een goed beeld te krijgen wat anderen vinden van backoffice bureaus. Let daarbij goed op of er meerdere reviews zijn met dezelfde mening of dat het een op zichzelf staande mening is.
- Lees jezelf online goed in over de backoffice bureaus, wat is voor het bureau een onderscheidende factor?
- Zet de verschillende backoffice bureaus op een rijtje zodat je ze goed kan vergelijken.
Benieuwd naar wat easyworx voor jou kan betekenen?
Graag even in gesprek over wat wij voor jou kunnen betekenen? Aarzel niet om contact op te nemen, onze experts zitten voor jou klaar.