Hoe bepaal jij jouw behoeftes als intermediair?
Hoe bepaal jij jouw behoeftes als intermediair?
Als uitzendondernemer wil jij je focussen op jouw core business, het werven en selecteren van kandidaten voor jouw opdrachtgevers. Door jouw backoffice uit te besteden bespaar je een hoop tijd. Hoe bepaal je welke backoffice partner en welke dienstverlening het beste bij jou aansluit? En waar moet je nou beginnen? Wij nemen je mee in welke stappen je moet doorlopen om de backoffice partner te vinden die het beste bij jou past. In deze blog beginnen we met de eerste stap: jouw behoeftebepaling.
Langere termijn behoefte
Om te beginnen zijn er verschillende opties voor het uitbesteden van je backoffice als intermediair. Zo kan je bijvoorbeeld alle werkzaamheden uitbesteden of alleen een gedeelte. Wat het beste bij je past is in de meeste gevallen afhankelijk van hoe groot jouw onderneming is, in welke fase je zit, maar ook zeker wat je ambities zijn. Door in kaart te brengen waar je nu staat en waar je naartoe wil groeien in de toekomst ben je beter in staat je langere termijn behoefte te bepalen.
Startende intermediair
Als startende intermediair kan je meer advies en ondersteuning waarschijnlijk goed gebruiken. Je kan er in dit geval voor kiezen om je volledige backoffice uit te besteden. Alles wordt dan voor je geregeld op administratief, financieel en contractueel gebied. Jouw backoffice partij kan de voorfinanciering op zich nemen waardoor jij minder kapitaalkrachtig hoeft te zijn.
In dit geval profiteer je als intermediair optimaal van expertise en certificeringen van het bedrijf waar je mee samenwerkt. Bij easyworx noemen we dit duo werkgeverschap. Je bent dan samen juridisch werkgever van de medewerkers en duo opdrachtnemer van de inleners.
Al langer aan het ondernemen
Ben jij als intermediair al wat langer aan het ondernemen en ondertussen van middelgroot tot groot formaat? Dan heb je waarschijnlijk de financiële ruimte, expertise en het personeel om meer zelf te kunnen doen. Vaak word je in dit geval zelf juridisch werkgever waardoor je profiteert van alle werkgeversvoordelen.
De volledige loon- en margeomzet loopt via jouw eigen B.V. terwijl bijvoorbeeld alle facturatie en incasso voor je wordt gedaan. Dit verschilt uiteraard per partij, maar dit is een goede middenweg tussen je backoffice volledig uitbesteden en alles helemaal zelf doen, met alle voordelen en risico’s van dien. Bij easyworx noemen wij dit onze advanced dienstverlening.
Waar wil je als intermediair in de toekomst naartoe groeien?
Belangrijk is niet alleen te kijken waar je nu staat. Maar ook te kijken waar je naartoe wil groeien. Stel jezelf daarbij de volgende vragen:
- Wat is de gewenste omzetgroei?
- Wil je alleen met uitzendkrachten werken of ook bijvoorbeeld met ZZP-ers?
- Wil je nu of later gebruik maken van ET regelingen, huisvesting of kennismigranten?
- Heb je ambities om zelf juridisch werkgever te worden of niet?
- Wellicht overweeg je om in de toekomst jouw bedrijf te verkopen…
Niet iedere backoffice partij biedt mogelijkheden voor ZZP-ers, ET, kennismigranten of huisvesting, waardoor het kan zijn dat je moet overstappen en/of met meerdere partijen moet werken wanneer je ambities hebt op dit vlak.
Benieuwd naar wat easyworx voor jou kan betekenen?
Heb je nu bepaald waar jij heen wil en waar jij behoefte aan hebt? Dan kan je nu onderzoeken in welke mate de backoffice partij hierop aansluit. Kies een backoffice partij die jou daarbij kan ondersteunen en met je mee kan groeien. Eens sparren over wat easyworx voor jou kan betekenen? Neem vandaag nog contact op, onze experts staan voor je klaar.